Winkelmandje
  • Leeg mandje, volle kansen.
    Geef iets moois een nieuw leven. πŸ’š

FAQ

FAQ

Staat je vraag en antwoord er niet bij? Dan kan je altijd contact opnemen met ons voor je vragen via info@95percent.nl.

 

 

95percent verlengt de levensduur vanschoenen en kleding door ze te herstellen en een tweede leven te geven. Zo voorkomen we verspilling en maken we duurzame fashion toegankelijk voor iedereen.

“Sustainable fashion is not a trend but the future.”

Onze missie is duidelijk: kleding en schoenen die voor 95% perfect zijn, verdienen een tweede kans. Zo maken we van een kleine imperfectie een 100% duurzame deal. Wij kopen kleding en schoenen in die voor 95% perfect zijn, retouritems of producten met een klein foutje. Onze specialisten reinigen, repareren en keuren alles zorgvuldig voordat het opnieuw verkocht wordt.

We werken samen meterkende merken en retailers zoals Omoda en Nelson, en met ons team van schoenmakers en de kledingexperts van United Repair Centre. Samen zorgen we voor kwaliteit en een duurzame toekomst.

Wij geven onze schoenen en kleding sterren om de staat van elk item aan te geven. Zo weet jij precies wat je kunt verwachten. En hoeveel korting je krijgt.

β˜…β˜…β˜…β˜…β˜… Zo goed als nieuw. 
Het item is praktisch nieuw en niet gedragen. Schoenen zijn volledig hersteld door de schoenmaker, kleding is professioneel gereinigd en gecontroleerd. Je krijgt tot 55% korting!

β˜…β˜…β˜…β˜…β˜† Lichte gebruikssporen. 
Het item is in zeer goede staat met minimale gebruikssporen. Bijvoorbeeld lichte plooien in de schoen of subtiele kreuk of spoor van gebruik. Je krijgt tot 60% korting!

β˜…β˜…β˜…β˜†β˜† Gebruikssporen.
Het item heeft zichtbare gebruikssporen, maar is nog steeds perfect draagbaar. Duidelijke pasplooien of lichte verkleuring van de schoenenzool. Bij kleding kan er een iets vervaagde kleur of lichte pilling zichtbaar zijn. Je krijgt tot 70% korting!

Onze schoenen zijn refurbished, beter voor jou én beter voor de wereld!

Er zijn twee mogelijke redenen waarom schoenen refurbished kunnen zijn:

  1. De schoenen zijn door een productiefout direct teruggestuurd naar de winkel, bijvoorbeeld door een kapot veterringetje of een losse zool.
  2. De schoenen zijn kort gedragen, waarna er te snel iets kapot ging en daardoor zijn teruggestuurd.

Onze schoenmakers reinigen, repareren en vernieuwen de schoenen waar nodig, zodat ze weer als nieuw zijn en een tweede leven krijgen.

De conditie van de schoenen zie je aan het aantal sterren. Hoe meer sterren, hoe beter de staat.

Onze schoenen komen van bekende winkels zoals Omoda, Schuurman schoenen en Nelson. Deze winkels verkopen schoenen met een klein defect of retouren niet meer. Daarom geven wij deze schoenen een tweede kans.


Meer informatie over onze partners vind je op de partnerpagina. Met ons netwerk zorgen we ervoor dat we steeds meer soorten, merken, maten en stijlen kunnen aanbieden, zodat we een groter aantal mensen tevreden kunnen stellen.

De schoenen die wij verkopen, hebben lichte gebruikssporen of zijn hersteld. Hierdoor kunnen wij ze goedkoper aanbieden dan nieuwe schoenen.

Jouw favoriete retailer wil jou altijd de beste en mooiste schoenen aanbieden. Een schoen met een veterringetje los die 1 dag is gedragen kan niet weer in een winkel verkocht worden. Hoe graag ze ook willen, want de schoenen zijn vaak als nieuw. Wij hebben de mogelijkheid om deze retour schoenen te kopen voor een goedkopere prijs dan de originele prijs. Vervolgens hebben wij het netwerk en platform om ze aan te bieden. Dit maakt dat 95percent altijd een interessante duurzame deal voor jou heeft. 

Als je niet tevreden bent, kun je jouw schoenen eenvoudig retourneren. Meld je retour aan via 95percent.nl/retouraanmelden

Je ontvangt via de mail een link met de QR-code. Deze kan je laten zien bij een pakketpunt bij jouw in de buurt.

Je kunt de schoenen binnen 14 dagen retourneren. Constateer je bij ontvangst een defect? Neem contact op met klantenservice@95percent.nl en vermeld dit als retourreden.


Lees hier meer informatie over retourneren. 

Je kunt bij ons eenvoudig en ook voordelig terugsturen. Het terugsturen wordt standaard gedaan via de vervoerder DPD/Bpost. Hiervoor vragen wij € 4,95.  

Bij 95percent draait alles omverspilling tegen te gaan. Retourkosten helpen ons:

  • Bewust shoppen te stimuleren

  • Retourstromen beter te beheren

  • COβ‚‚-uitstoot structureel te verminderen

  • Meer middelen te steken in reparatie, hergebruik en tweede kansen.

Heb je een beschadiging of defect ontdekt aan je item? Dat spijt ons! Mail een duidelijke foto naar klantenservice@95percent.be. Vermeld in je aanvraag dat het om een defect gaat. In dat geval ontvang je uiteraard een gratis retourlabel.

Lees hier meer informatie over retourneren.

Binnen 14 dagen nadat wij je retour hebben ontvangen, krijg je het geld terug.

Valt het toch buiten dit termijn van 14 dagen, neem dan zeker even contact op via de mail klantenservice@95percent.nl

Voor bestellingen boven de € 50 betaal je geen verzendkosten. Voor kleinere bestellingen vragen we € 3,95 verzendkosten.

Retourneer je de schoenen? De verzendkosten krijg je terug in het geval je alle artikelen retourneert. 

Een kortingscode van 95percent kan ingewisseld worden tijdens het afronden van jouw bestelling op de betaalpagina.

Bestel je op een werkdag vóór 22:00, dan heb je jouw bestelling de volgende (bezorg)dag in huis.

Zodra de betaling is afgerond, word je bestelling namelijk direct verwerkt door onze logistieke partner. 

Het kan voorkomen dat e-mailbevestigingen in de SPAM of ongewenste inbox terechtkomen.

Heb je de e-mail niet ontvangen binnen een uur na het plaatsen van de bestelling en heeft er wel een betaling plaatsgevonden, neem dan contact op met onze klantenservice via klantenservice@95percent.nl.

Als je niet thuis bent als de bezorger langskomt, krijg je hiervan een melding. Dit kan via een briefje in de brievenbus of een e-mail. In de ontvangen Track & Trace zie je waar je pakket is.

De bezorgdienst kiest uit de volgende opties:

  • Het pakket wordt bij de buren bezorgd.
  • Het pakket gaat naar een servicepunt.
  • Er wordt de volgende dag opnieuw geprobeerd te bezorgen.


Als het bezorgmoment niet goed uitkomt, kun je vaak zelf een andere bezorgoptie kiezen. In de Track & Trace kun je zien of dit mogelijk is.

Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor:

  • Levering op een plek rond het huis
  • Levering bij een servicepunt
  • Bezorging op een andere dag

Ja, wij bezorgen ook in Nederland, Luxemburg en Duitsland.

Wil je de bestelling in een van deze landen laten leveren dan kun je naar de bijbehorende website gaan en daar je bestelling plaatsen. De bestelling voor Luxemburg kan ook via 95percent.be , een verzending naar Duitsland verloopt via de webshop 95percent.de en een bestelling voor Nederland kan via 95percent.nl

Bij 95percent kan je eenvoudig en veilig betalen met diverse betaalmogelijkheden, zoals iDEAL, Creditcard, Afterpay, SOFORT Banking en met PayPal. Wil jij meer weten over deze betaalmogelijkheden? Lees verder.

Ja, bij ons kun je eenvoudig achteraf betalen via Riverty. Riverty, voorheen bekend als AfterPay, heeft een app MyRiverty waarin je een helder overzicht hebt in de betaling van jouw bestelling.

Retour aanmelden
Ben je niet tevreden met je bestelling? Geef je retour door in de Riverty-app. Riverty pauzeert dan je factuur en past deze aan zodra je retour is verwerkt.

Betaaldatum verschuiven
Heb je meer tijd nodig? Via de Riverty-app kun je de uiterste betaaldatum aanpassen met de Pauzeer-functie. Hier heb je de mogelijkheid om de betaaltermijn te verlengen met 7,14 of 21 dagen.

Retour en factuurverwerking
Als je je hele bestelling retourneert, wordt de factuur inclusief transactiekosten automatisch geannuleerd. Houd je een deel van de bestelling, dan ontvang je een aangepaste factuur. Je kunt het resterende bedrag ook zelf alvast handmatig overmaken via de betalingsgegevens in de originele factuur.

Als het bedrag van je bestelling te hoog is, kan het voorkomen dat je niet kunt betalen met Riverty. Het maximaal orderbedrag voor nieuwe klanten is bij Riverty €150,- en voor bekende klanten €350,-.

Het kan zijn dat je nog openstaande bestellingen hebt die eerst nog betaald moeten worden. Als je te veel rekeningen open hebt staan via Riverty, wordt deze betaalmogelijkheid uitgesloten of kun je een foutmelding krijgen.

Heb je vragen over Riverty of over een bestelling geplaatst met Riverty neem dan rechtstreeks contact op met Riverty dat kan via telefoonnummer 020 7 230 270.

Voor meer informatie over Riverty klik hier.

Wil jij meer weten over ander betaalmogelijkheden? Lees verder.

Je spaart automatisch footprint punten met een account. Voor elke €12,50 ontvang je 1 footprint punt. Wil je jouw gespaarde punten inzien? Dat kan via Mijn account.